خرید بلیط هواپیما

آژانس مسافرتی طلائیه ارائه کننده بلیط هواپیما، قطار، تورهای مسافرتی

خرید بلیط هواپیما

آژانس مسافرتی طلائیه ارائه کننده بلیط هواپیما، قطار، تورهای مسافرتی

سوله ارزان


ساخت سوله ارزان با کیفیت مطلوب و مورد انتظار شما صد در صد امکان پذیر است اما روش های خاص خود را دارا است. یکی از روش های ساخت سوله ارزان استفاده از حداقل فولاد در ساخت می باشد. زیرا عمده هزینه ساخت سوله مربوط به اسکلت سوله می باشد و اکثرا اسکلت سوله هم از فولاد ساخته می شود.

  

سوله سنگین با قیمت ارزان

سوله های سنگین از نوع تیرورقی نسل اولیه سوله ها می باشند که در سراسر دنیا سازه ها در ابتدا با این نوع سوله ساخته می شدند. بعدها سوله های سبک، کم کم جایگزین سوله های سنگین شدند و استفاده از سوله های سنگین بسیار کم شد. از سوله های سنگین می توان بعد از اتمام کاربری به عنوان سوله دست دوم استفاده کرد.

مصالح اصلی سوله سنگین فولاد است و ورق های مورد استفاده در این نوع سوله از متریال فولاد ساخته می شوند. ورق های ضخیم فولادی به وسیله روش های پیچ و مهره یا جوش به هم متصل می شوند.

از سوله های سنگین کمتر در ساخت سازه هایی در ابعاد بزرگ کمتر استفاده می شود. به عبارتی از یک مقدار متراژ نمی توان این سوله ها را بدون ستون میانی اجرا و ساخت و در صورت اجرا شدن از لحاظ ایمنی تضمینی وجود ندارد.

سوله های سنگین علاوه بر مزایایی که دارند در متراژ های بالا به علت بالا رفتن تناژ فولاد و همچنین نیاز به مستحکم سازی فنداسیون، هزینه های زیادی برای مصرف کننده در بر خواهد داشت. با بالا رفتن تناژ فولاد سایز هزینه ها نیز افزایش می یابد. هر گاه طراحی سوله به شکل صحیح و استاندارد انجام شود سوله های سنگین برای برخی متراژهای کوچک مناسب می شود و میتوان سوله های سنگین با قیمت ارزان ساخت.

تفاوت قیمت سوله سنگین با سوله سبک

قیمت یک عامل مهم در متمایز کردن سوله سنگین و سوله سبک از هم است. یکی از دلایل عمده در تفاوت قیمت سوله سنگین و سبک به میزان متریال مصرفی در این دو سازه بر می گردد. مصرف فولاد در ساخت سوله سنگین به شدت بالا است و با توجه به اینکه قیمت فولاد هم در حال افزایش و کاهش می باشد معمولا در ساخت سوله های بزرگ اصلا توصیه نمی شود.

سوله سبک به علت ساختار هندسی در ساخت و طراحی خاص و همچنین استفاده از متریال پروفیل نسبت به فولاد بسیار سبک وزن تر است.

بنابراین نتیجه می گیریم که هزینه های ساخت با توجه به وزن و تناژ فولاد و پروفیل کاهش خواهد یافت. در این بین هزینه های حمل و نقل را نیز باید مد نظر قرار دهید. همواره هزینه های حمل و نقل سوله های سبک کمتر از سوله های سنگین است .

مهمترین مسئله در ساخت سوله ارزان نوع کاربری و کاربرد سوله می باشد. بنابراین هر سوله ای مناسب هر کاربری ای نمی باشد.

هر سوله ای که قرار است ساخته شود نیاز به تایید سازمان نظام مهندسی آن منطقه با توجه به شرایط و اقلیم آن محل می باشد. برای ساخت هر سوله ابتدا می بایست تمام جزئیات سوله ای که قرار است ساخته شود در دفترچه ثبت شده و توسط سازمان نظام مهندسی تایید شود. بنابراین حتما باید سوله را متناسب با کار خود انتخاب کرده و به تایید سازمان نظام مهندسی برسانید. سپس می توان ساخت سوله را آغاز کرد.


ساخت سوله ارزان خرپایی

یکی از روش های ساخت سوله ارزان قیمت، ساخت سوله خرپایی می باشد. سوله های خرپایی عموما از قوطی های از جنس پروفیل و به شکل خرپا اجرا می شوند. ساختار هندسی سوله خرپایی سبب شده تا نسبت به سوله های تیر ورقی سبک تر و مقرون به صرفه تر باشند. طراحی و ساخت خاص این سوله ها باعث شده مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشند. با توجه به این ویژگی سوله های خرپایی دارای مزایای بسیاری از جمله مقاومت در برابر زلزله، نصب توسط جرثقیل سقفی، زیبایی، منحصر به فرد بودن، نصب سریع و آسان، عدم محدودیت در ارتفاع و دهانه، معماری خاص و منعطف و ... می باشد.

سوله های خرپایی عموما کاربرد های صنعتی، تجاری، ورزشی، فرهنگی، مسکونی و ... را دارا هستند.

ساخت سوله ارزان لوله ای

ساخت سوله ارزان لوله ای از دیگر روش های دیگر ساخت سوله ارزان است. زمان اجرای این نوع سوله بسیار سریع تر از سوله های دیگر می باشد. سوله های لوله ای همانطور که از نامشان مشخص است از یک سری لوله های مستحکم تو خالی ساخته می شوند، که همین امر سبب می شود تا از وزن بسیار پایین تری نسبت به دیگر سوله ها برخوردار باشند. همین کم بودن وزن سوله سبب ارزان تر شدن ساخت سوله می شود. بنابراین ساخت سوله لوله ای از ارزان ترین روش های ساخت سوله به شمار می رود. اگر به دنبال سوله ارزان هستید و پروژه شما به گونه ای است که می توانید از این نوع سوله استفاده کنید ما سوله لوله ای را به شما پیشنهاد می دهیم.


ساخت سوله ارزان یو بی ام  ( UBM )

یکی دیگر از روش های ساخت سوله ارزان ساخت سوله های UBM و یا همان سوله های آمریکایی است. این نوع سوله از ورق های فولادی که توسط دستگاه UBM خمیده و قوس داده می شود در محل مورد نظر نصب می شوند. سوله های یو بی ام از لحاظ قیمت بسیار ارزان هستند اما به علت بزرگ نبودنشان برای بعضی از پروژه ها محدودیت داشته و برای اندازه های خیلی بزرگ قابل استفاده نیستند. در ضمن سوله های یو بی ام برای پروژه هایی که از نظر بهداشتی از حساسیت بالایی برخوردار هستند مناسب نمی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.