خرید بلیط هواپیما

آژانس مسافرتی طلائیه ارائه کننده بلیط هواپیما، قطار، تورهای مسافرتی

خرید بلیط هواپیما

آژانس مسافرتی طلائیه ارائه کننده بلیط هواپیما، قطار، تورهای مسافرتی

استاندارد مسئولیت اجتماعی

ISO ۲۶۰۰۰ یک استاندارد بین المللی است که برای ارائه راهنمایی در مورد چگونگی رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی ایجاد شده است. استاندارد ایزو 26000 استانداردی برای همه سازمانهایی که هدف آنها کمک به سلامت و رفاه جامعه است و جدا از اندازه و صنعت آنها قابل اجرا است. ایزو 26000 یک استاندارد راهنما است که به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای عملیاتی خود را بهبود بخشند و اکوسیستم سالم را تضمین کنند.


 

 

ISO 26000 چیست؟ کاربرد استاندارد ایزو 26000 چیست؟

ISO 26000 یک استاندارد بین المللی است که برای ارائه راهنمایی در مورد چگونگی رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی ایجاد شده است. این استاندارد برای همه سازمانهایی که هدف آنها کمک به سلامت و رفاه جامعه است، صرف نظر از اندازه و صنعت آنها قابل اجرا است. ایزو ۲۶۰۰۰ یک استاندارد راهنما است که به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای عملیاتی خود را بهبود بخشند و اکوسیستم سالم را تضمین کنند.

استانداردهای ISO 26000 که در سال 2010 توسط سازمان بین المللی استاندارد منتشر شد، اصول و دستورالعمل های مرتبط با مفهوم مسئولیت اجتماعی را تعیین می کند. اینگونه استانداردها همچنین راهنمایی و پیشنهادهایی را در مورد روش‌های پیاده‌سازی برای انواع مختلف سازمان‌ها (شرکت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه‌ها و غیره) ارائه می‌کنند تا بتوانند به شیوه‌ای مسئولیت‌پذیر اجتماعی شروع به فعالیت کنند. به این ترتیب انتظار می‌رود شرکت‌های دارای این گواهینامه اخلاقی، شفاف عمل کرده و به رفاه جامعه کمک کنند.
ISO 26000 با تعریف مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR  که در سال 2001 توسط اتحادیه اروپا تعریف شد، همراستا است و به همین دلیل است که در بسیاری از سازمان ها آن را بخشی اساسی از استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR آنها می دانند.


اجرای استاندارد ایزو 26000 (پیاده سازی ISO 26000)

دستورالعمل های اجرای استاندارد بین المللی ISO 26000 در زمینه های زیر می‌بایست دیده  شود:
مفاهیم، تعاریف و اصطلاحات مسئولیت اجتماعی؛
خاستگاه ها، جهت گیری ها و ویژگی های مسئولیت اجتماعی؛
اصول و شیوه های مربوط به مسئولیت اجتماعی؛
مسائل محوری و حوزه های عمل مسئولیت اجتماعی؛
ادغام، اجرا، و ارتقای رفتار مسئولانه در سراسر ساختار و از طریق شبکه های نفوذ؛
فهرستی از ذینفعان مختلف و راه اندازی یک گفتگو.
ارتباط فعال در مورد تعهدات و عملکرد SAR.


دستورالعمل ها در ISO 26000 چگونه اند؟

دستورالعمل ها در ISO 26000 باید شامل چهار فصل اساسی باشند. هر فصل توضیح می‌دهد که از شما به عنوان یک سازمان چه انتظاری می‌رود و چگونه می‌توانید به آن موارد عمل کنید یا نزدیک آن چارچوبها شوید؛
اینکه یک سازمان مبتنی بر یک نگرش اساسی است (7 اصل مسئولیت اجتماعی)؛
همراه با محیط خود در تعامل است؛
موضوعات اجتماعی را بررسی می کند (37 موضوع)؛
موضوعات اجتماعی را به کار (اجرا) می گیرد؛

با دریافت گواهینامه ISO 26000، شما قادر خواهید بود:
سود خود را افزایش دهید
به سازمان کمک کنید تا به شیوه ای اجتماعی مسئولیت پذیرتر رفتار کند
فرآیندهای داخلی را تقویت کنید تا به محیط کمک کنید
افزایش آگاهی از تأثیر مسئولیت اجتماعی
ایجاد انگیزه در کارکنان

استاندارد ISO 26000 راهنمایی در مورد موارد زیر ارائه می دهد:
شناخت مسئولیت اجتماعی و جلب مشارکت ذینفعان
راههای ادغام رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی در سازمان
هفت اصل اساسی زیربنای مسئولیت اجتماعی:
مسئولیت
شفافیت
رفتار اخلاقی
احترام به منافع ذینفعان
احترام به حاکمیت قانون
احترام به هنجارهای رفتاری بین المللی
احترام به حقوق بشر
با توجه به "سازمان بین المللی استانداردسازی"

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.